2,426

Odp: ceny paliw

Star 266, już ci kiedyś napisałem, uważasz iż twoja konkurencja w Starachowicach działa nieuczciwe (ciągle to sugerujesz), masz dowody, wiesz gdzie się udać

2,427

Odp: ceny paliw

Huta lpg 1,72

2,428

Odp: ceny paliw

Carrefour -> ON: 3,95 PLN

"Si vis pacem, para bellum" - The Punisher

2,429

Odp: ceny paliw

Ceny paliw spadaja to jest bardzo dobra wiadomosc ,az milo popatrzyc

2,430

Odp: ceny paliw

Stemar -> 4,15 :-D ale prosto z Kuwejtu

2,431

Odp: ceny paliw

grego napisał/a:

Stemar -> 4,15 :-D ale prosto z Kuwejtu

A po ile miało by być paliwo z Lotosu abyś przyjechał i zatankował do pełna ? Nie droczę się tylko pytam jak najbardziej poważnie.

Młodzi ludzie, mądrzy, ambitni, uczciwi- zaplanujcie sobie emigrację. W tym kraju prędko nic się nie zmieni!

2,432

Odp: ceny paliw

Gwoli ścisłości właśnie zatankowałem u Ciebie do pełna bo ważniejsze jest dla mnie "zdrowie" auta niż mizerne oszczędności.

2,433

Odp: ceny paliw

Podziękował , jak to mówią na CB-radiu. Cena ropy nieustannie idzie w "dobrym" kierunku.
http://www.wnp.pl/wykres/ropa/duzy.png?zakres=3

Młodzi ludzie, mądrzy, ambitni, uczciwi- zaplanujcie sobie emigrację. W tym kraju prędko nic się nie zmieni!

2,434

Odp: ceny paliw

Star, dlaczego dystrybutor od ON (ten bliżej budynku) ma kilkusekundowy lag zanim zacznie nalewać paliwo?

2,435

Odp: ceny paliw

gunman napisał/a:

Star, dlaczego dystrybutor od ON (ten bliżej budynku) ma kilkusekundowy lag zanim zacznie nalewać paliwo?

Kiedyś już było o tym na forum. Tym steruje elektronika . Tak jak wiele urządzeń tak też dystrybutor nie daje full od razu tylko "się rozpędza". Podejrzewam, żeby oszczędzać podzespoły. ON przy budynku to dresser i powiedzmy jest trochę bardziej zaawansowanym technologicznie dystrybutorem.

Polskie ZAP Petro miały takie dwie "cewki". Jakby pierwszy i drugi bieg. Jak się załączała jedna to był ten tzw.lag a jak druga to większe ciśnienie i tak szarpało wężem.

I tu ciekawostka. Dystrybutory benzynowe 1/2 i 6/7 niby są identyczne a 1/2 startuje bardziej gwałtownie a 6/7 bardziej łagodnie. Zlecałem serwisowi unifikację ustawień bo cześć klientów sądzi , że jak jest "lag" to ...... licznik się kręci a paliwo nie leci. Oczywiście nie ma to ŻADNEGO znaczenia w sensie ilości odmierzanego paliwa!!!

Oczywiście klient nie musi się znać na wszystkim ale ma prawo o wszystko spytać. Jednak jest pewna pula pytań niekomfortowych (są też pytania o których klient myśli ,że mogą być drażliwe ale wręcz na nie czekam ). Jeśli klient pytał o tego laga w tym znaczeniu ,że licznik się kręci a paliwo nie leci (bo mu wężem nie szarpie, a jak nie szarpie tzn. że nie leci) to miałem prostą odpowiedź choć nie dokońca elegancką. Mianowicie :
Wyjmujemy pistolet z wlewu. Kierujemy na buty. I robimy tak aby licznik się kręcił a paliwo nie poleciało. Zwykle po takiej propozycji nachodziły klienta refleksje czy aby się nie pomylił. Jednak mając na względzie wysokie standardy trzeba wiedzieć , że należy umieć pracować i z "trudnym" klientem. Natomiast jest też różnica między niewiedzą, ciekawością ,dociekliwością a pytającym sugerowaniem "Czy aby nie jest Pan złodziejem bo mnie się tak wydaje?", bo jak inaczej można interpretować niektóre sytuacje. Ale spokój jest wymagany. Taka branża, był czas przywyknąć.
Jako inną ciekawostkę branży mogę tylko dodać ,że jest też część klientów ,która twierdzi , że z coś im niepasuje ale ..... bywają regularnie. Ot takie charakter i trzeba to zaakceptować jak też i wiele innych rzeczy , jak to że jeden płaci monetami, inny karta tylko na PIN itd.,itp.

PS. Zmniejszenie przepływu obserwujemy jeszcze w jednym przypadku. Kiedy programujemy ilość paliwa do wydania to jakieś ostatnie 5zł będzie lecieć właśnie tym wolnym tempem aby nie doszło do przekroczenia limitu.

PS2. Być może nie pytałeś o to jak szybko leci paliwo tylko o zwłokę między naciśnięciem spustu pistoletu a wydaniem paliwa. Kiedy podnosisz pistolet to zaczynasz słyszeć pracującą pompę która wytwarza ciśnienie cieczy bez względu czy paliwo już leci czy nie (przelew-paliwo krąży przez pompę dystrybutora). Naciśnięcie pistoletu uruchamia elektrozawór i paliwo przez przepływomierz, wąż, trafia to pistoletu i samochodu. Każde puszczenie spustu kieruje paliwo znów w przelew bo pompa pracując zawsze tłoczy paliwo. Odwieszenie pistoletu wyłącza pompę. Nastaje cisza i spadek ciśnienia w ukł.paliwowym dystrybutora.

Młodzi ludzie, mądrzy, ambitni, uczciwi- zaplanujcie sobie emigrację. W tym kraju prędko nic się nie zmieni!